Gal hibridas leidžia pasijausti geresniu žmogumi? Toyota Prius kitaip

toyota-Prius-2015-exterior-tme-001-a-full.indd

Šiandien ta diena, kurios metu visi greičio matuokliai veikia nulinės greičio viršijimo tolerancijos rėžimu. Tai reiškia, kad turime važiuoti lėčiau, negu numatytas maksimalus leistinas greitis, kuris “greičiu” galėtų vadintis nebent jei važiuotume dviračiu, riedučiais, galų gale net su Segway 30 – 50 km/h jau atrodytų kaip greitis. Automobilyje 52 km/h šiandien jau bus traktuojamas kaip nusikaltimas. Jeigu jau pražiopsojote radarą ir akies krašteliu pastebėjote geltoną blykstę, lieka kelis mėnesius spėlioti ir graužtis “ar ateis?”, ar pasieks jus tas draugiškas kvietimas apsilankyti Policijoje ir pabeldus į krūtinę prisipažinti: “kaltas, kaltas, esu tikrai kaltas”.

Aš pats šiandien paskelbiau nulinę toleranciją aplinkos taršai. Aišku, kaip ir visi skambūs pareiškimai, šis ne šimtu procentu atitiko realybę, bet aš bent jau pamėginau. Su naujuoju Toyota Prius iš “Tokvilos” išriedėjau į gatves. Pasidalinsiu įspūdžiais ir mintimis, kurias man sukėlė šis pasivažinėjimas. Nepasakosiu tų dalykų, kuriuos prieš perkant dar šimtą kartų “pagooglinsite”: kelių litrų bagažinę naujoji Toyota turi, kokio ilgio ar pločio yra kėbulas, arba per kiek sekundžių įsibėgėsi iki šimto. Nesvarbu. Bagažinė pakankamo dydžio įsidėti lagaminą ir pirkinių maišus. Negana to, niekas nebespaudžia “iki šimto”. Gali įsibėgėt iki kokių 45 km/h, nes jei “laikysi dugną” iki pat 50 km/h, gali sulaukt tos geltonos blykstės.toyota-Prius-2015-interior-tme-009-a-full_tcm-3023-590381

Aš taip pat nesiruošiu aptarinėti šio automobilio išorės. Jis atrodo taip, kaip atrodo. Spalvą išsirenki kuri patinka, o kėbulo formų, žibintų nepakeisi. Grožis ir skonis toks subjektyvus, kad Jums nereikia skaityti ar kad kas pasakytų apie tai kas gražu, o kas ne. Galiu tik pasakyti tiek, kad atnaujintas Prius atrodo futuristiškai. Aštrios kampuotos kėbulo linijos ryškios jau ne viename naujame Japoniškame automobilyje. Panašu, kad Toyota visai savo mašinų gamai suteikė naują veidą. Jeigu prie jo dar nepripratote – priprasite, nes Toyotų gatvėse visada buvo daug ir bus, nes tai geri automobiliai.

Prius vidus yra ta erdvė, kurioje praleisite daugiausiai laiko. Grįžęs iš prekybcentrio su maišais nesustosi aikštelėje pasigrožėti savo mašina; susikrausi daiktus ir sėsi į vidų. O Prius viduje man patiko. Toyota sukūrė visai naują interjerą, kuris atrodo gerai jau iš pirmo žvilgsio. Gamintojai dažnai pabando sugalvoti kažką naujo mašinos salonui, bet tos idėjos ne visada pasiteisina, atrodo keistai. Prius’e niekas neatrodo keistai, o veikiau futuristiškai. Salono medžiagos – aukštos kokybės. Vairas malonus, tinkamo dydžio. Centrinėje konsolėje įmontuota “joystick “ tipo pavarų perjungimo svirtis pirmus kartus atrodo neįprastai, tačiau jau po kelių kartų supranti jos funkcionalumą: gali perjunginėti pavaras pasidėjęs alkūnę ant porankio. Tam nereikia jokių pastangų. Lygiai kaip ir šiam autmobiliui pajudėti iš vietos.

Vos paspaudus akseleratoriaus pedalą automobilis juda, bet neskleidžia jokio garso. Tai visada nustebina vidaus degimo automobilių vairuotojus, mane irgi. Jokio klaksėjimo, burbimo, riaumojimo. Švelniai spaudžiant akseleratoriaus pedalą Toyota Prius Hybrid važiuoja naudodamas tik elektros variklį. Jeigu trūksta pagreičio ir pedalą paspaudi daugiau, tyliai suburzgia benzininis motoras ir prideda “papildomų arklių”.toyota-Prius-2015-exterior-tme-014-a-full_tcm-3023-590375

Toyota Prius neprovokuoja viršyti leistino greičio, jis daro kai ką geriau – siūlo mėgautis važiavimu lėčiau. Netrunki persijungti į tokį rėžimą kuomet išmoksti elgtis su akseleratorium švelniai, idant važiuotum tik naudodamas elektrą. Stovėdamas kamštyje nesigrauži, nes neterši aplinkos. Savaime pradedi jaustis kiek geresniu žmogumi. Prietaisų skydelyje net skaičiuojamas tavo ekonomiško važiavimo rezultatas. Aš mieste surinkau 95/100, taigi dar yra kur tobulėti. Bandomo autmobilio sąnaudos visą laiką rodė 4.6 l/100km. Atskirai nematavau, bet esu beveik tikras – mano vairavimo metu sąnaudos buvo dar mažesnės.

Toyota Prius pakaba – labai tinkama mūsų keliams. Mašina pakankamai minkšta, bet nesupa. Vairas informatyvus tiek, kiek to reikia važiuojant po miestą.

Liečiami ekranai nėra mano patys mėgiamiausi. Dėl nuožulnaus kampo, jis lengvai apšviečiamas saulės, tada vaizdas jame nebėra toks ryškus ir perdaug gerai matai, kada paskutinį kartą salone buvo valomos dulkės. Nepaisant to, navigacijos žemėlapis atrodo informatyvus, o muzika su JBL garso įranga skamba geriau nei įprastame automobilyje. Labiausiai tas efektas jaučiamas dėl itin tylaus važiavimo. Taip pat, pirmą kartą automobilyje matau specialią vietą išmaniajam telefonui pasidėti, kuri yra ne šiaip padėkliukas, o belaidis pakrovėjas. Prius interjeras inovatyvus ir man tai patinka.

Visas mūsų gyvenimas panašėja į hibridą – mes pradedame gyventi pusiau realioje, pusiau virtualioje erdvėje, turim tikrų, bet kartu ir “Facebook” draugų, kurių niekada nesame matę. Kartais valgome maistą, kuris nežinia iš ko padarytas. Mūsų vairavimas irgi tampa hibridinis: mes neva vairuojam, bet iš tikrųjų tai tik judam nuo vieno šviesoforo iki kito, sekdami linijas ir prieš mus judantį automobilį. Mašinos tuoj vairuos pačios, naudodamos pusiau elektrą, pusiau kokį kitą kurą suvo hibridiniuose motoruose. Netolimoje ateityje miestuose nebereikės greitų automobilių, nes eismo užimtumas auga, greičio kontrolė stiprėja, daugėja spūsčių gatvėse. Gerai, kad elektromobiliai ir pažangūs hibridiniai motorai vis tobulėja. Svarbiausia, kad mašinos būtų ekonomiškos, patogios, patikimos ir kuo mažiau terštų aplinką. Toyota Prius visą tai jau turi šiandien.

Stiliaus ir rašybos klaidos yra autoriaus stilius, o ne klaidos.

Nuotraukos iš interneto, telefonas taip nefotografuoja.

      

2016/04/21 Bandymai