Apie mane

Istorija

Automobiliai man visuomet buvo kažkas ypatinga. Ir ne vien tik tai. Aš vairavau viską, kas tik vairuojasi – triratį, dviratį, nevažiuojančia mašiną ar darželyje tiesiog ant kaladės pritvirtintą vairą. Aš taip mėgau vairuoti, kad sėdėdamas ant triračio net nenorėjau minti pedalų…

Būdamas aštuonerių, jau važiavau sąvarankiškai.Kadangi mano tėveliai yra pakankamai išskirtiniai žmonės – jie neprieštaravo, kad vairuoti išmokčiau ir geriau. Mama netgi pastūmėjo Valdą (tėtį) nuvežti mane į būrelį, kur SVC (Sportinio Vairavimo Centras) treneriai mokė savo vaikus vairuoti ir ruošėsi auto stalomo varžyboms. Tai buvo 1999 metų ruduo. Netikėtai įsitraukėme į šį sportą ir po dviejų mėnesių treniruočių startavau pirmose varžybose. Tuomet buvau dešimties…

2003 metais varžybų ratas prasiplėtė, nes atsibodo lenktyniauti vis su tais pačiais žmonėmis. „BTA Taurė“, Lietuvos Slalomo Čempionatas, Kalnų Lenktynės buvo kažkas naujo, įdomesnio.

Didžiausi pasikeitimai įvyko 2004 m. Šalia VW Golf atsirado ir veržlus Subaru Impreza GT. Man tai buvo visai naujas ir labai įdomus patyrimas, nes Subaru yra varomas visais keturiais ratais. Iš pradžių neturėjau nė žalio supratimo kaip valdyti tą automobilį. Galingas ir gan nervingas variklis su turbo, visi tie diferencialai ir blokiruotės pareikalavo nemažai treniruočių prieš startą varžybose. Pripratus prie automobilio nusprendėm, kad stenogramos rašyti neišmoksim nei iš žaidimo Colin Mcrae Rally, nei iš kitų lenktynininkų pasakojimų, todėl į Vilnių pakvietėme norvegą, buvusį Škoda gamyklinės komandos lenktynininką, John Haugland. Butent jis davė pirmasias Ralio pamokas apie stenogramos surašymą, vairavimo techniką.

Didžiausia metų avantiūra buvo Horn Grand Prix 1003 lenktynės. Man buvo tik 15 metų.
2009 metais su komanda “Ataka Racing” startavau “1000 km lenktynėse” Honda Civic Type-R automobiliu. Komanda pirmavo klasėje, tačiau likus 13 ratų iki distancijos pabaigos, greičių dėžės gedimas nepaliko vilčių laimėti. Nepaisant to, varžybose užimta 3 vieta.

Ralis

Nuo 2005 metų dalyvauju LARČ (Lietuvos Atviras Ralio Čempionatas), bei varžybose Latvijoje, Estijoje, Suomijoje. Dalyvauta jau daugiau nei 80 ralio varžybų. Nuo 2005 važiavau talkinant šturmanui ir tėčiui Valdui.

Tobulėti labai padėjo ir patyrę treneriai, kurių perduotos žinios ir patirtis – neįkainojamos. Lietuvoje ir Norvegijoje dirbome su Johnu Hauglandu, WRC lenktynininko Toni Gardemeisterio šturmanu Jakke Honkanenu. Nepaisant to, savo pagrindiniu treneriu vadinu Joną Dereškevičių: Jonas man yra autoritetas tiek sporte, tiek gyvenime. Jis yra labai įdomus, gilus žmogus, pats niekada nesustojantis tobulėti ir lavinti savęs.  Labai vertinu mūsų darbą kartu, ir visą tai, ko jis mane yra išmokęs. Tikiuosi ir toliau dirbsime kartu, ir sieksime savo užsibrėžtų tikslų.

Nuo pat pirmojo ralio 2010 Vorumaa Estijoje važiuoju su patyrusiu šturmanu, daugkartiniu Lietuvos, bei Latvijos ralio čempionu Renatas Vaitkevičiumi.

2010 metai – tam tikras lūžis karjeroje. Naujas ne tik šturmanas, bet ir automobilis. Kai persėdau į Lancer Evolution 10 negalėjau patikėti, kad tuo pačiu ralio keliu galima važiuoti taip greitai. Jaučiau, kad mašina ir mūsų ekipažas dar turi daug potencialo, todėl nenustojome greitėti.

2011 jau turėjome tikslą pravažiuoti visą čempionatą ir pažiūrėti, ką galime padaryti. Per sezoną buvo visko. Po trijų čempionato etapų pirmavome bendrojoje įskaitoje, bet buvo aišku, kad norint laimėti titulą reikia nugalėti ir 300 Lakes Rally Zarasuose. Atrodo viskas klostėsi pagal planą, tačiau… Šiek tiek nesekmės ir nedidelė klaidelė viską užbaigė avarija. Buvo be galo apmaudu – pirmą kartą jaučiau, kad galiu laimėti tą ralį, todėl nenorėjau pasitraukti iš kovos… Galiausiai metai susiklostė taip, kad galutinėje įskaitoje iškovojome antrąją vietą ir gavome Lietuvos ralio Vice- Čempionų vardus! Man tai didžiulis pasiekimas.

2012 metai tapo lemtingi, ir pirmą kartą savo gyvenime, kartu su Renatu Vaitkevičiumi iškovojome Lietuvos Ralio čempiono vardą.

2013 m. persėdome į Lancer Evolution R4 automobilį, kuriame antrą kartą pavyko įrodyti, jog esame greičiausi. Laimėjome čempionatą Lietuvoje. Vienos svarbiausių startų 2o13m. buvo ERC “Rajd Polski” – Europos čempionato etapas. Neįtikėtinai sunkus ralis parodė, jog galime būti konkurencigi ir tarp geriausių Europos sportininkų. Laimėta 1-oji vieta Production klasėje pritraukė užsienio komandų dėmesį.

2014 m. – įdomiausi metai karjeroje, nes pirmą kartą gyvenime startavau čempionate užsienyje. Lenkijoje, “Subaru Poland Rally Team” sudėtyje varžėmės visus metus. Sudėtingi ir skirtingi raliai privertė ir leido išmokti labai daug. Visi raliai vyko ant asfalto dangos, taigi, tai visai nauja patirtis lenktynininkui įpratusiam važiuoti ant žvyro. Galutinėje metinėje įskaitoje klasėje iškovotas vice-čempionų titulas yra puikus rezultatas pirmajam sezoui.

15 min: Įspūdingas Dominyko Butvilo kelias autosporte:   Skaityti